Dopravní
podnik hlavního města Prahy, akciová společnost
listopad 2008 - Výluka tramvají v Podolí a zavedení náhradní lodní
dopravy
T0měř třicet let po poslední
kompletní rekonstrukci tramvajové tratě ve vyšehradském tunelu bylo nutné
přistoupit k další opravě. Tato trať je jednou z posledních, která za tak
dlouho dobu neprošla žádnou velkou rekonstrukcí, a tak po několikerém odložení
akce město i Dopravní podnik k uzavření tunelu přistoupily.
Od zahájení nočního provozu dne 3. listopadu plánovaně do ukončení denního
provozu dne 30. listopadu 2008 došlo k přerušení tramvajového provozu v úseku
Výtoň - Podolská vodárna. Z toho důvodu došlo k zavedení následujících
opravních opatření.
Změny tramvajových linek:
3: Lehovec - ... - Výtoň - Albertov - Botanická zahrada - Karlovo náměstí
- a dále jako linka číslo 16 směr Spojovací
16: Spojovací - ... - Moráň - Botanická zahrada - Albertov - Vytoň -
a dále jako linka číslo 3 směr Lehovec
17: Sídliště Ďáblice - ... - Výtoň - Albertov - Ostrčilovo náměstí
- Svatoplukova - Divadlo na Fidlovačce - Náměstí Bratří Synků - Nuselská
radnice - Palouček - Pražského povstání - Na Veselí - Vozovna Pankrác
21: Sídliště Modřany - ... - Podolská vodárna - Podolská vodárna
- Podolská vodárna - ... - Levského
Noční linka číslo 52 byle vedena ve shodné odklonové trase, jako linka
číslo 17.
Změny autobusových linek:
150: Na linku jsou nasazena kloubové autobusy
253: Na lince jsou v ranní špičce zavedeny posilové spoje vedené
jednosměrně v trase Poliklinika Modřany - Smíchovské nádraží
Po dobu výluky se zřídila náhradní autobusová linka číslo 728 v
trase Dvorce - Ryšánka - Poliklinika Budějovická, respektive Budějovická
- Krčská - Dvorce, v prokladu s pravidelnou autobusovou linkou číslo
124.
Náhradní dopravu nově kromě autobusu zajistil také zvláštní dopravní
prostředek - a sice lodě.
Stěžejní ale byla linka X-17. Autobus náhradní dopravy takto označený
jezdil v trase Podolská vodárna - Doliny - Klikovka - Pražského povstání
a využíval dočasně zřízených vyhrazených pruhů v ulici, kterou běžně
projíždí jen linka číslo 148. Navíc v době výpadku lodní dopravy se
tato linka ještě více posilovala na průměrný interval dvě minuty.
V trase Výtoň - Podolská vodárna a zpět byla pouze v době od
6:00 do 22:00 zavedena náhradní lodní doprava označená jako X-21.
Jen několikrát se stalo, že loď kvůli zhoršeným povětrnostním podmínkám
nejela a lidé tak museli přesedlat na linku X-17.
Provizorní depo pankráckých a vokovických tramvají bylo v prostoru smyčky
Nádraží Braník.
Všechny fotky byly pořízeny 27. listopadu 2008 v odpoledních hodinách. Lze
si to ověřit také díky nehodě, která se ten den stala. Tramvaj linky číslo
21 při výjezdy ze smyčky do prostoru nástupní zastávky zavadila o odstavený
nákladní automobil, což zapříčinilo zhruba čtvrthodinový výpadek
tramvajové dopravy z Podolí.
Mnoho Pražanů bralo cestu náhradní lodní dopravou jako příjemné zpestření
cesty do práce či naopak. Možná i z toho důvodu, že v podpalubí bylo zajištěno
občerstvení, ve vlacích známých jako "forma minibaru".
D9ky rychlosti stavební firmy se však výluku podařilo o několik dní zkrátit,
což většina Pražanů uvítala.
Po dobu výluky byly linky číslo 3 a 16 vedeny interně jako jedna linka, změna
linky na Výtoni se však nepovažovala za přestup.
Vzhledem k přijatým dopravním opatřením se nakonec podařilo veškeré možné
dopravní komplikace eliminovat na minimum.
Kvůli zvláštnímu opatření na náhradní lodní dopravě bylo nutné dohlásit
některé zvukové frekvence. Poslechněte si je tady:
--> Linka je z důvodu výluky v úseku Výtoň - Podolská vodárna ze
zastávky Výtoň přes zastávku Botanická zahrada do zastávky Karlovo
náměstí, a dále po trase linky číslo 16. V úseku Výtoň - Podolská
vodárna v době od šesti do dvaadvaceti hodin je zavedena náhradní
lodní doprava X21. V úseku Pražského povstání - Podolská vodárna
je zavedena náhradní autobusová doprava linka číslo X17. DO zastávky
Pražského povstání využijte linku číslo 17.
--> V úseku Výtoň -
Podolská vodárna v době od šesti do dvaadvaceti hodin je zavedena náhradní
lodní doprava X21.
Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009