Dopravní podnik hlavního města Prahy, akciová společnost
aktuality z provozu

ROPID: ZMĚNY V PROSINCI

10. prosince 2006

Ode dneška došlo v síti MHD k několika úpravám provozu MHD. V tramvajové dopravě je zásadnější změnou zrušení minutového pobytu v zastávce Poliklinika Barrandov (v návaznosti na noční autobusové linky). Zrušena je linka číslo 514 a její přepravní kapacita převedena na spoj linky číslo 601. Zavádí se linky číslo 605 (Modrá škola - Ke Kateřinkám - K Sukovu - Průhonice) a 607 (Sídliště Řepy - Zličín - Sobín - Hostivice, Ve vilkách). Většina zastávek na Kutnohorské ulici mění charakter na zastávky "na znamení". Zastávka Mikrobiologický ústav se mění na Ústavy Akademie věd.

JUSTIČNÍ PALÁC? NOVÝ AUTOBUS!

9. října 2006

Justiční palác v ulici Na Míčánkách si vynutil zavedení nové autobusové linky číslo 134. Stávající linku 135 v úseku Florenc - Náměstí Míru - Želivského posiluje s prodloužením na Ládví další autobusová linka číslo 134. Souhrnný interval v ranní špičce 7,5 minut zůstává zachovaný.

DO ĎÁBLIC VYJELY PO DVOU LETECH TRAMVAJE

1. září 2006

Odpoledne vyjely po dvou letech tramvaje do Ďáblic. Tramvajová trať v úseku Ládví - Sídliště Ďáblice byla mimo provoz kvůli výstavbě metra mezi Ládvím a Letňany od 28.8.2004. Tramvajové linky číslo 10, 17 a 53 byly zkráceny či odkloněny k Vozovně Kobylisy, v úseku Kobylisy - Ládví zůstala jezdit linka číslo 24, na kterou vyjížděly pouze obousměrné tramvaje z vozovny Hloubětín. Náhradní autobusovou dopravu zajišťovala prodloužená autobusová linka číslo 152, která se od září vrátila zpět jen do trasy Sídliště Čimice - Kobylisy.

ZŘÍCENÝ DŮM OCHROMIL TRAMVAJOVOU DOPRAVU

15. července 2006

Zřícení domu ve Vodičkově ulici omezilo tramvajovou dopravu v centru Prahy. Dopravní podnik od 8:00 zavedl na linkách odklony. Situace byla o to více zkomplikovaná, protože probíhala výluka na Ohradě. Více informací naleznete pod tímto odkazem.

OPRAVILY SE SMYČKY VE VOKOVICÍCH

27. června 2006

V průběhu června byly postupně během dvou výluk smyček Divoká Šárka a Červený vrch opraveny zmiňované tramvajové smyčky. Linky číslo 20 a 26 byly nejprve zkráceny na Červený Vrch a linka 2 byla odkloněna na Podbabu, mezi Špejcharem a Divokou Šárkou (kolejový přejezd umístěn před vjezdem do smyčky) jezdila linka 36 a v noci pak X-51. Při rekonstrukci Červeného Vrchu se vše vrátilo do původních tras, linka 2 zůstala jezdit na Podbabu.

PÁD ČLOVĚKA DO KOLEJIŠTĚ METRA

30. května 2006

Od 10:20 do 10:50 museli cestující na trase C využít náhradní dopravu. Ve stanici Muzeum spadla žena do kolejiště pod přijíždějící vlakovou soupravu. Okamžitě vyjely autobusy náhradní dopravy. Než si ale najely na trasu, byl provoz metra mezi stanicemi Florenc a Pražského Povstání obnoven. Autobusy se tak vrátily do garáží nebo na své linky, ze kterých byly pro případy náhrady za metro staženy.

PŘETRŽENÁ TROLEJ ODKLONILA LINKU

28. dubna 2006

Odkloněná linka číslo 18 je důsledkem přetrženého trolejového vedení v Táborské ulici v Praze 4. Náhradní dopravu dopoledne od 8:30 do cca 12:00 zajišťovala pravidelná autobusová linka číslo 193.

PŘETRŽENÁ TROLEJ ODKLONILA LINKY

26. dubna 2006

Tramvajovou dopravu dnes dopoledne přerušilo nákladní vozidlo, které ve Veletržní ulici strhlo trolejové vedení. Z místa nehody navíc ujelo. Linky začaly po 10:00 jezdit v Holešovicích odklonem, náhradní doprava v úseku Strossmayerovo náměstí - Výstaviště nakonec zavedena nebyla. Pravidelný provoz tramvají byl obnoven krátce po 12:30.

POVODEŇ 2006 NENARUŠILA PROVOZ MHD

9. dubna 2006

Povodně omezily provoz MHD v Praze. Vzhledem k tomu, že průtok nepřesáhl třetí stupeň povodňové aktivity, nebylo nutné omezovat či uzavírat stanice metra centru města (v takovém případě byla připravena zvláštní tramvajová linka číslo 30). Doprava tak byla omezována na okrajích Prahy (Roztoky, Brandýs nad Labem, ...), v obvodu MHD byla přemístěna zastávka Zbraslavské náměstí do jiné ulice a zrušena linka číslo 721 (do Zámků). Tramvajový provoz nebyl nijak omezen.
Fotogalerie se připravuje.

PÁD ČLOVĚKA DO KOLEJIŠTĚ METRA

3. března 2006

Ve 14:42 došlo k zastavení provozu metra na trase B mezi stanicemi Českomoravská a Černý Most. Důvodem byl pád člověka do kolejiště ve stanici metra Hloubětín. Dispečink operativně upravil trasy některých linek. Autobusové linky obvykle končící v obratišti u stanice metra Černý Most byly operativně prodlouženy k tramvajové zastávce Lehovec, odkud byl zajištěn přestup na linky číslo 3 a 19. Dopravní podnik zároveň operativně prodloužil linky číslo 8 a 12 na obratiště Lehovec. Provoz metra se podařilo obnovit v 15:27.

ANONYM PŘERUŠIL ZATAHOVÁNÍ DO DEPA

8. února 2006

Neznámý pachatel anonymně oznámil uložení bomby ve stanici metra Skalka na trase A. Podle mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy vlakové soupravy obracely v obratových kolejích stanice Strašnická. Provoz metra a zároveň i zátah některých vlakových soupravy byl v úseku Strašnická - Skalka přerušen od 18:20 do 18:42. Náhradní dopravu zajistily prodloužené autobusové linky z konečné Skalka na Strašnickou, otáčely se na křižovatce s ulicí Průběžnou.

TRAMVAJ ZRANILA ŠKOLAČKU

3. února 2006

Čtvrthodinové přerušení tramvajového provozu na modřanské trati si vynutila kolize tramvaje a školačky v zastávce Čechova čtvrť. Tramvajová souprava linky číslo 17 v zastávce srazila školačku, která byla s mnohočetnými zraněními převezena v kritickém stavu do nemocnice. Náhradní dopravu autobusy při krátkém výpadku nezajišťovaly. Agentura ČTK s odvoláním na policisty nejprve uváděla, že zraněné dítě byl chlapec, později své tvrzení obě strany upravily.

VYKOLEJILA TRAMVAJOVÁ ŠESTADVACÍTKA

5. ledna 2006

Na křižovatce ulic V Olšinách a Průběžná vykolejila tramvajová souprava linky číslo 26. Linkové vedení v tu chvíli se změnilo, v úseku Radošovická - Nádraží Hostivař jezdily linky číslo 22 a 26. Havárie se stala v dopoledních hodinách, odpolední špička už proběhla bez problémů.

Aktualizace dne: 21.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009