Dopravní podnik města Ústí
nad Labem, a. s.
POVODŇOVÝ SPECIÁL - povodně březen až duben 2006
Zhodnocení organizace provozu MHD
Velká voda odplula do Německa
a já bych rád zhodnotil svým pohledem organizaci městské dopravy. Nepůjde
mi o autobusové linky, ale o systém páteřní dopravy, který byl povodní vážně
narušen. Nechci vypadat jako odborník, ale přeci jen si myslím, že pro
dobro cestujících se dalo udělat mnohem více.
Systém označování vozů
náhradní dopravy
Podle mého by bylo lepší vozy označovat
slovy Náhradní doprava s dodatkem, kam daný autobus míří. Pod "Náhradní
doprava" by možná neuškodilo doplnit zastávky Autoškola, Stříbrníky
nebo Mírové náměstí. V případě náhrady za páteřní systém
trolejbusové dopravy je ale stěžejní informace o zavedení náhradní
dopravy.
Informační prvky pro
cestující
Informačních prvků měli cestující v
prvních dnech přehršel. Na každém jízdním řádu linky číslo 58 a 59
visela informace o dočasném přerušení provozu. Na přestupních zastávkách
dopravní podnik umístil informátory, kteří radili cestujícím, do kterého
vozu nastupovat a do kterého nikoliv. Alespoň skrze touto formou jim patří
velký dík.
Odříznutý provoz
V odříznuté části provozu byl kladen
velký důraz na informace. A nejen tam. Na železničním nádraží byl vyhlašován
odjezd zvláštního osobního vlaku ze druhého nástupiště (nyní je slyšet).
Informace o provozu tohoto vlaku a způsobu dalšího cestování do Vaňova byl
popsán na zastávce v Hrnčířské ulici.
CHYBA!?!
Velkou chybou nebyla snaha o udržení
jednoho stavu delší dobu. Dopravní podnik sice pružně reagoval na zvyšování
a následné snižování hladiny Labe, ale až moc.
To, jak bude hladina Labe v Ústí stoupat, se téměř nedalo předpovídat.
Dvoudenní změna organizace provozu následovaná zavedením náhradní
autobusové dopravy v celých trasách, po kterém se nemohl vrátit předvíkendový
systém se dá omluvit. Jde mi o organizaci po kulminaci Labe.
Co se mi nelíbilo...?
Od pondělí 3. dubna si cestující
zvykali na třetí způsob organizace náhradní dopravy, a sice přestupy na Stříbrníkách
a ve Výstupní, případně u Autoškoly. Labe ale ve čtvrtek kleslo, a tak se
DP rozhodl v pátek převést náhradní dopravu znovu přes Střekov. Proč?
Cestující tak marně čekali na Stříbrníkách, protože si během týdne našli
jiný způsob dopravy do přestupního bodu.
Trolejbusy z města ale končily už na Mírovém náměstí. Přestupní vazby
opět byly změněny. A aby toho nebylo málo, v sobotu byly díky zavedení náhradní
dopravy zrušeny úplně.
Závěr
Organizace provozu mi připadala v prvních
dnech trošku chaotická, ale komu asi ne. V dalších dnech jsem si zvykl.
Dopravní podnik se tentokrát opravdu činil.
Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009