Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a. s.
14. listopadu 2008

Přetržení převěsu trolejového vedení bylo příčinou k mimořádnému přerušení trolejbusové dopravy v úseku Mírové náměstí - Dobětice a Mírové náměstí - Severní Terasa. V pátek 14. listopadu chvilku o poledni se tak cesta z nebo do města stala pro některé cestujících utrpením, protože autobusy nezvládaly pobírat nápor cestujících.



Těm, co sledují sekci Ústecké výluky nebo jsou zběhlí v provozu, se jistě v paměti objevila únorová výluka v tom samém úseku. Tehdy došlo jen k jedné odlišnosti: na NAD byly vypraveny také kloubové autobusy.



Zhruba od 12.00 hodin tak došlo k následujícím dočasným změnám linkového vedení:



Linka 52: Klíše lázně - ... - Divadlo - Mírové náměstí (a manipulačně obrat přes Uhlozbyt)
Linka 53: Mírová - ... - Divadlo - Mírové náměstí (a manipulačně obrat přes Uhlozbyt)
Linka 54: Všebořice - ... - Divadlo - Mírové náměstí (a manipulačně obrat přes Uhlozbyt)



Náhradní autobusovou dopravu zajišťovaly čtyři autobusy v těchto trasách:



52: Divadlo - Mírové náměstí - ... - Severní Terasa
54: Divadlo - Mírové náměstí - ... - Dobětice
Autobusy na lince 52 jezdily bez cílového označení, jen s číslem linky, jeden autobus na lince číslo 54 jezdil shodně označený, druhý vůz, který poslední kolo jel jako linka číslo 53 ve shodné trase, byl označován "Dobětice náhradní doprava" a "Revoluční náhradní doprava".



Převěs se přetrhl (patrně kvůli rychlé jízdě) nad projíždějícím trolejbusem linky číslo 54. Následující spoj linky 52 ještě stačil projet, ale za ním jedoucí trolejbus linky 53 už nikoli. Došlo tak k zablokování dvou jízdních pruhů ze tří. Dopravu na místě proto museli řídit dispečer a řidič čtyřiapadesátky.



V dolní části ulice zůstal najetý trolejbus linky 54 mířící na Dobětice. Cestující si tak museli přestoupit do náhradního autobusu.



Během opravy panovala napjatá atmosféra, protože se mimořádná událost udála v nepřehledném místě.Řada motoristů tak musela brzdit na poslední chvíli.







Po provizorním zachycení trolejového vedení bylo všem třem trolejbusům umožněno odjet z místa kolize, aby nechyběly někde jinde na trase. Pracovníci vrchního vedení pak mohli pokračovat v dokončení oprav.



Ačkoli je tento systém vedení dopravy již téměř zaběhnutý, cestující se mnohdy snažili dostat na Mírovém náměstí do trolejbusů, které tady končily. To se jim však logicky nedařilo, případně si vystoupili ve smyčce Uhlozbyt za Mírovým náměstím.



Uvedená smyčka se však v jednu chvíli stala neprůjezdnou vzhledem k odstavenému trolejbusu linky číslo 59, autobusu linky číslo 3 a pravidelně zde končící dvaašedesátky. 









Jedním z mála kladů byla skutečnost, že se cestující mohli svézt nízkopodlažními trolejbusy, které jinak do Dobětic jezdí minimálně, respektive téměř vůbec. Tento fakt však nebyl vzhledem k obsazenosti vozů vůbec vidět.





I přesto si troufám tvrdit, že výluka trvající zhruba hodinu a půl, byla zvládnutá na dvojku. A proč ne na jedničku? Obsazenost vozidel nebo absence kloubových autobusů, která v zhledem ke končícímu vyučování byla hodně citelná.


Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009