Dopravní podnik města Ústí
nad Labem, a. s.
3. března 2006
Chatrnost trolejového vedení
se ukázala jako problém v pátek 3. března 2006 večer. Z doposud nezjištěných
příčin došlo k přetržení trolejového vedení na Mírovém náměstí, v
napájecím úseku číslo 14 u občerstvení Mc Donald´s. Katastrofa pro celý
večer je v tom, že tímto úsekem projíždí všechny provozované
trolejbusové linky.

Ve 20:15 se tak zastavil život v centru města. Trolejbusy dojely před vypnutý
úsek, vysadily cestující a zhasly. Většina trolejbusů tak vypadala jako v
pohádce o Šípkové Růžence. Některé trolejbusy dokonce skončily v
centru, řidiči odstranili linkové orientace, otevřeli noviny a v klidu si četli.

Linkové vedení trolejbusové dopravy vzalo za své. Podle dispečera byla zajištěna
náhradní doprava v počtu sedmi vozidel. Na každou linku jeden vůz. A tak zákonitě
muselo dojít ke kolapsu veřejné dopravy. Někteří cestující to po několika
deseti minutách vzdali a do cíle cesty raději zamířili pěšky.

Za své vzala i návaznost některých linek v lokalitách Všebořice (na linku
15) a Nové Předlice (na linku 12). Důvodem byl nedostatek vozů na náhradní
dopravě.

Většina vozů jezdila s označením. Některé vozy využily možnosti zadat
pouze číslo linky, jiní si pohráli i s cílem. Na linkách číslo 51, 54 a
60 byla pozorována obvyklá služba, tedy číslo linky, směr a dodatek
"náhradní doprava". Všechny autobusové linky (tedy i náhrada za
trolejbusy) jezdily odklonem. Uzavřeno totiž bylo Mírové náměstí. Z Předmostí
tedy jely přes Uhlozbyt (zřízená dočasná zastávka), Velkou Hradební a Pařížskou,
zpět pak okolo Hlavního nádraží.

Autobusy standardní délky ale nestíhaly pobírat cestující, a tak docházelo
často k přeplňování vozů. I proto se patrně zvýšila tržba ústeckých
taxikářů. Někteří cestující přebíhali z jedné zastávky na druhou a
hledali svůj spoj. Marně...



Ve 22:17 z Hrnčířské ulice vyjíždí první trolejbus k Divadlu. Jde o zkušební
jízdu, protože jede bez cestujících. Následují ho další trolejbusy. Střídají
se směry: dva z Hrnčířské, dva od Divadla. Do toho vyjížděly autobusy
pravidelných i náhradních linek, takže do cca 22:40 se bylo v centru města
na co dívat.

Noční provoz byl již bez omezení.

Organizace provozu byla na špatné úrovni.
Řidiči "opuštěných" trolejbusů se stali informátory a
odkazovali cestující na dočasně zřízené zastávky. Centrum města zažilo
kolaps. A to nejen kvůli chybějícím trolejovým stopám v centru, které by
pomohly k zajištění alespoň částečné náhradní dopravy. Nabízelo se
tolik řešení...
Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009