Dopravní podnik města Ústí
nad Labem, a. s.
11 - 12. března 2006
Dokončení revitalizace městského
centra je sice ještě daleko, ale již nyní je v definitivní poloze trolejové
vedení. Tomu předcházela trolejbusová výluka, během které bylo přeloženo
trolejové vedení z Mírového náměstí sever na Mírové náměstí jih. Změna
se týká trolejových stop obousměrně.
Během výluky byly trolejbusové
linky nahrazeny autobusovými bez nutnosti změny trasy. Někteří cestující
ale tvrdí, že na několik hodin bylo náměstí uzavřené a autobusy jezdily
odklonem přes Bílinskou ulici a okolo kostela se šikmou věží a restaurace
Na Rychtě do Hrnčířské ulice.
Poměrně anomálií se stává nasazení kloubových autobusů na trolejbusové
linky v době výluky. Ještě větší zajímavostí pak je nasazení nízkopodlažních
kloubových vozů na linku číslo 56. Na zmíněné lince byla navíc v provozu
ještě kloubová vysokopodlažní Karosa.
Kapacitní problémy s obsazeností vozidel během víkendu nenastaly.
Nové uspořádání trolejových stop je následující. Linky směřující do
Krásného Března, si v Revoluční ulici přehodí výhybku ve směru doprava.
Mezi zastávkami je totiž křížení, a tak se vozy mohou bez problémů předjet.
Linka končící na Mírovém náměstí či pokračující na Důlce si výhybku
nastaví rovně.
Zejména řidiči trolejbusů si ale nyní stěžují na skutečnost, že
trolejové stopy jsou nepříjemnou komplikací. Hlavně ve směru do centra.
Trolejbus jedoucí z Důlců absolvuje tento postup: křížení, sjezdová výhybka,
sjezdová výhybka, křížení, rozjezdová výhybka, křížení, sjezdová výhybka,
úsekový dělič. Trolejbusáci tak musí jezdit opatrně.
Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009