Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a. s.
11 - 12. března 2006

Dokončení revitalizace městského centra je sice ještě daleko, ale již nyní je v definitivní poloze trolejové vedení. Tomu předcházela trolejbusová výluka, během které bylo přeloženo trolejové vedení z Mírového náměstí sever na Mírové náměstí jih. Změna se týká trolejových stop obousměrně.

Pracovníci zavěšují trolejové vedení v Hrnčířské ulici
 

Během výluky byly trolejbusové linky nahrazeny autobusovými bez nutnosti změny trasy. Někteří cestující ale tvrdí, že na několik hodin bylo náměstí uzavřené a autobusy jezdily odklonem přes Bílinskou ulici a okolo kostela se šikmou věží a restaurace Na Rychtě do Hrnčířské ulice.

Irisbus garáží Předlice na náhradní dopravě za linku číslo 56

Poměrně anomálií se stává nasazení kloubových autobusů na trolejbusové linky v době výluky. Ještě větší zajímavostí pak je nasazení nízkopodlažních kloubových vozů na linku číslo 56. Na zmíněné lince byla navíc v provozu ještě kloubová vysokopodlažní Karosa.

Dočasně zavěšené trolejové vedení

Kapacitní problémy s obsazeností vozidel během víkendu nenastaly.

Náhradní autobusová doprava pod úsekovým děličem v Hrnčířské ulici

Nové uspořádání trolejových stop je následující. Linky směřující do Krásného Března, si v Revoluční ulici přehodí výhybku ve směru doprava. Mezi zastávkami je totiž křížení, a tak se vozy mohou bez problémů předjet. Linka končící na Mírovém náměstí či pokračující na Důlce si výhybku nastaví rovně.

Během přeložky trolejového vedení byl k vidění i traktor Zetor

Výhybka před vjezdem na Mírové náměstí a projíždějící trolejbus v provní den provozu

Zejména řidiči trolejbusů si ale nyní stěžují na skutečnost, že trolejové stopy jsou nepříjemnou komplikací. Hlavně ve směru do centra. Trolejbus jedoucí z Důlců absolvuje tento postup: křížení, sjezdová výhybka, sjezdová výhybka, křížení, rozjezdová výhybka, křížení, sjezdová výhybka, úsekový dělič. Trolejbusáci tak musí jezdit opatrně.


Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009