Dopravní podnik města Ústí
nad Labem, a. s.
23. března 2006
Únava materiálu stála za příčinou
přerušení trolejbusového provozu ve čtvrteční ranní špičce a dopoledním
sedle. K přetržení trolejového vedení došlo již okolo 5:00, přesto zahájil
dopravní podnik opravu až v dopoledních hodinách. Zejména během opravy se
linkové vedení přizpůsobilo aktuálním možnostem a polovina města zůstala
bez trolejbusů.
Od 5:00 do cca 9:00 tak probíhal i přes závadu trolejbusový provoz bez problémů.
Podle neověřených informací trolejbusy na Důlce jezdily přes smyčku
Uhlozbyt, aby je nebylo nutné nahrazovat úplně, provoz na Krásné Březno a
Neštěmice nebyl omezen.
Již téměř od ranního provozu byly linky číslo 60 a 62 zkráceny tak, aby
nezajížděly do smyčky Uhlozbyt. Jejich trasa tak z Mírové, respektive od
Globusu, končila u Divadla, bez náhradní dopravy. Na Mírové náměstí
jezdily autobusy ostatních linek. O změně trasy na Mírovém náměstí
informovali i dva přepravní kontroloři.
Od 9:30 do 10:45 pak byl přerušen trolejbusový provoz na tratích do Dobětic
a do Krásného Března, protože technici úsek odpojili od elektřiny.
Trolejbusy linek číslo 51 (z Mírové), 52 (z Klíše lázně), 53 (z Mírové),
54 (ze Všebořic), 55 (ze Severní Terasy) a 56 (ze Všebořic) končily jízdu
v zastávce Divadlo, odkud pokračovaly manipulačně bez cestujících do Starých
Předlic a Globusu. Odtud se vracely k Divadlu, kde vyčkávaly na čas odjezdu.
Linka číslo 57 (ze Starých Předlic) jezdila obracet na Klíši.
Náhradní autobusy (převážně standardní Citybusy, zřídka Karosy a
kloubové vozy) jezdily v trasách Divadlo - Mírové náměstí - Dobětice
(53, 54), Divadlo - Mírové náměstí - Mírová - Severní Terasa (52),
Divadlo - Mírové náměstí - Žežická (55), Divadlo - Mírové náměstí -
Pod Vyhlídkou (56), Divadlo - Mírové náměstí - Skalka (51) a Divadlo - Mírové
náměstí - Mojžíř (57). U Divadla byla výstupní zastávka v dočasné nástupní
trolejbusové zastávce ve směru k Hraničáři, nástupní byla v úseku mezi
Hraničářem a Divadlem, některé vozy končily přímo u budovy divadla.
Od 10:45 pak docházelo k postupné stabilizaci provozu a návrat trolejbusů na
svůj jízdní řád.
Kapacitní problémy dopravní podnik nezaznamenal, naopak. Některé vozy
jezdily poloprázdné a jejich kapacitu by bylo možné využít k pokrytí na
jinou linku. V přestupních zastávkách byly zajištěny přestupy ve formě
trolejbus > autobus náhradní dopravy a naopak, bez jakékoli časové
prodlevy.
Zajímavostí je organizace náhradní
dopravy. Aby nebylo nutné nahrazovat linky číslo 58 a 59, byla přijata taková
opatření, aby provoz byl omezen minimálně. Dopad této mimořádné výluky
na cestující byl minimální a náhradní doprava tentokrát skutečně stačila.
Alespoň já mám takové poznatky...
Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009