Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a. s.
12. prosince 2007

Z důvodu nejen únavy materiálu, ale také jistě kvůli přetížení jedné ze dvou křižovatek, přes kterou projíždí všechny trolejbusové linky, došlo ve středu 12. prosince pod projíždějícím trolejbusem linky 60 jedoucího ze Střekova na Mírovou k přetržení trolejového vedení. To se rázem ocitlo na zemi, což znemožnilo další provoz trolejbusů. 



Bohužel se situace vymkla kontrole, a tak se v celém městě do půl hodiny provoz trolejbusů zastavil, protože dispečink kvůli výpadku centrální měnírny neměl ani moc šancí, jak dopravu vést. Trolejbusy tak jednoduše dojely k místu kolize, případně na konec kolony před strženou trolejí a stály. Vzhledem k tomu, že se události stala po šesté hodině, dotkla se většiny Ústečanů.



Na náhradní dopravu vyjelo jen několik autobusů, které ovšem nestačily tak velký objem cestujících v ranní špičce pobírat. V Krásném Březně se podařilo udržet trolejbusový provoz díky dvěma vozům na lince číslo 58 v trase Skalka - Jungmannova - Autoškola - Skalka.



Poprvé, čtyři dny po zahájení, se tak kolaps rázněji dotkl také Střekovanů. I šedesátka totiž stála.



Provoz se podařilo obnovit před osmou hodinou ráno, zhruba od devíti hodin se pak provoz dstal do svých kolejí.



Po spuštění se však vytvářel velký tlak na centrální měnírnu, protože se najednou rozjela zhruba padesátka trolejbusů v centru. Kuriozitou byl zároveň také kloubový autobus 373 nasazený na linku číslo60. Ten je delší dobu odstaven v předlických garážích jako provozní záloha, na linky mimo město totiž nesmí kvůli stáří zasáhnout.





Kolapsů s takovým dopadem bude ale patrně víc a budou častěji.


Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009