Dopravní
podnik města Ústí nad Labem, a. s.
fotografie z provozu
![]() |
V testovacím
provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz
Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách
číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky,
v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15
a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj
rozhodně nebyly. Vůz vyčkává na přesný čas odjezdu v zastávce Nové krematorium... |
![]() |
V testovacím
provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz
Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách
číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky,
v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15
a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj
rozhodně nebyly. ...následně v zastávce Karla IV... |
![]() |
V testovacím
provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz
Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách
číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky,
v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15
a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj
rozhodně nebyly. ...pak na lince číslo 17 v předlické Kolonii (jako vložený spoj)... |
![]() |
V testovacím
provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz
Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách
číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky,
v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15
a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj
rozhodně nebyly. ...aby následně přeci jen dojela až na Střekov... |
![]() |
V testovacím
provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz
Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách
číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky,
v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15
a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj
rozhodně nebyly. Moderní informační systém ve voze. |
![]() |
Čtyři nové
autobusy v průběhu ledna vyjely do běžného provozu s cestujícími.
Autobusy nakoupilo město Ústí nad Labem v rámci několika milionů
korun. O koupi rozhodlo na základě výběrového řízení, kterého se
zúčastnil jen jediný výrobce. Autobusy Mercedes Conecto na lince číslo 18 na Klíši Hvězdě. |
![]() |
Čtyři nové
autobusy v průběhu ledna vyjely do běžného provozu s cestujícími.
Autobusy nakoupilo město Ústí nad Labem v rámci několika milionů
korun. O koupi rozhodlo na základě výběrového řízení, kterého se
zúčastnil jen jediný výrobce. Autobusy Mercedes Conecto na lince číslo 15 u Divadla. |
![]() |
Šejdrové pořadí
trolejbusu linky číslo 57 se v době mezi ranní a přepravní špičkou
odstavuje na konečné Mojžíř. Podobně jsou odstavovány trolejbusy
také na jiných konečných v ústecké trolejbusové síti, jako třeba
na Mírové, Severní Terase či Skalce. Trolejbus odstavený na točně Mojžíř. |
![]() |
Šejdrové pořadí
trolejbusu linky číslo 57 se v době mezi ranní a přepravní špičkou
odstavuje na konečné Mojžíř. Podobně jsou odstavovány trolejbusy
také na jiných konečných v ústecké trolejbusové síti, jako třeba
na Mírové, Severní Terase či Skalce. Trolejbus v nástupní zastávce Mojžíř. |
![]() |
Nejmladší
trolejbusová trať tiše oslavila více jak rok svého provozu. Zažila několik
problémů, nesjízdné trolejbusy, nehody i náhradní autobusovou
dopravu. Nicméně obyvatelé se s ní sžili a už si ani nevzpomínají
na to, že je zbytečně veze přes celý Střekov. Od prvopočátku tu
jezdí linka číslo 60, která byla sem byla prodloužena ve směru z Mírové
a Mírového náměstí. Kloubový trolejbus čísla 541 na lince 60 projíždí kruhovým objezdem Karla IV. |
![]() |
Nejmladší
trolejbusová trať tiše oslavila více jak rok svého provozu. Zažila několik
problémů, nesjízdné trolejbusy, nehody i náhradní autobusovou
dopravu. Nicméně obyvatelé se s ní sžili a už si ani nevzpomínají
na to, že je zbytečně veze přes celý Střekov. Od prvopočátku tu
jezdí linka číslo 60, která byla sem byla prodloužena ve směru z Mírové
a Mírového náměstí. Kloubový trolejbus čísla 541 na lince 60 vyčkává na čas odjezdu v zastávce Karla IV. |
![]() |
Obratiště Mírová,
kde se dokáže sjet i několik trolejbusů linky číslo 60. Aby bylo možné
zde odstavovat "šedesátkové vozy" v době mimo období přepravní
špičky, muselo dokonce dojít přesunu šejdrového vozu z Mírové
na obratiště Severní Terasa. Na lince číslo 60 jezdí celkem 11
trolejbusů, přednostně bývají nasazovány vozy 25 Tr. Trolejbus 15Tr čísla 541 s vozem 22Tr čísla 603 v obratišti Mírová. |
![]() |
Jedinou právoplatnou
konečnou na lince číslo 52 je točna "Severní Terasa". Končí
na ní denní linky číslo 52 a 55, teplická linka 137, okolo ní projíždí
také vozy na linkách 51, 60 a 5 a v noci sem zajíždí dokonce několik
spojů linky číslo 53. Dříve tady končila linka 8, kterou nahradila
linka 60. Trolejbus čísla 516 vyčkává v obratišti na čas pravidelného odjezdu. |
![]() |
Zatahující
spoje ze sídliště Severní Terasa jezdí po druhé nejnovější
trolejbusové trati v Ústí nad Labem. Po ní v pravidelném provozu jezdí
linka číslo 60, není ale výjimkou, když se na trati cestující dočká
i jiného spoje. Leč, nenastoupí do něho. Buď jen projedou a nebo,
pokud zastaví, cestující nenaberou - míří do vozovny! Trolejbus čísla 516 zatahuje z odpolední části linky 52, stojí v zastávce Bukov sanatorium |
![]() |
Mám kamaráda řidiče.
A ten v jednom týdnu byl tedy pořádným smolařem. Ale to se asi stane
každému. A ten kamarád v jednom dni v tom týdnu musel dokonce vystřídat
trolejbus za autobus. Přišel na odpolední směnu a trolejbus nenaskočil.
Všebořická autobusová záloha čísla 158 na záskoku jednoho kola na lince číslo 52. |
![]() |
Z důvodu prohlídky
vozu bylo nutné nejnovější Karosu standardní délky evidenčního čísla
10 nasadit na linku, která je v provozu nejdéle do 17.00 hodin. Z toho důvodu
se tento autobus objevil na šejdrovém pořadí linky číslo 14.
Odpoledne si zajezdil také na posilovém spoji linky číslo 19. Karosa evidenčního čísla 10 přejíždí z posily na lince 19 na odstavné parkoviště Centrum s novou linkovou orientací. |
![]() |
Náhradní
autobusová doprava na lince číslo 60 v jednom z listopadových víkendů
byla patrně poslední možností, kdy bylo možné vidět v provozu
Karosu evidenčního čísla 373. Ta, vzhledem ke svému stáří, už nemůže
jezdit za hranice města, a bohužel, na jiné lince se kloubový vůz
neobjevuje. Náhradní doprava na lince číslo 60 s nejstarší kloubovou Karosou v Ústí |
![]() |
Silvestr
2006/2007 byl opět ve znamení dřívějšího ukončení denního
provozu a brzkého nájezdu nočních linek.Denní linky byly v době od
cca 20:15 do 21:00 zkracovány a ukončovány u Divadla či na Mírovém náměstí,
odkud zatahovaly do vozovny nebo garáží. Nový řidič, který dostal přidělenou číst noční linky číslo 53, si nevěděl rady s cílovou orientací. |
![]() |
Silvestr
2006/2007 byl opět ve znamení dřívějšího ukončení denního
provozu a brzkého nájezdu nočních linek.Denní linky byly v době od
cca 20:15 do 21:00 zkracovány a ukončovány u Divadla či na Mírovém náměstí,
odkud zatahovaly do vozovny nebo garáží. Spoj linky číslo 57 mířil ze Starých Předlic do Všebořic s cestujícími, na sjezdové výhybce mu však vypadl jeden ze sběračů. |
![]() |
Silvestr
2006/2007 byl opět ve znamení dřívějšího ukončení denního
provozu a brzkého nájezdu nočních linek.Denní linky byly v době od
cca 20:15 do 21:00 zkracovány a ukončovány u Divadla či na Mírovém náměstí,
odkud zatahovaly do vozovny nebo garáží. Nízkopodlažní trolejbus na lince číslo 51 projíždí zastávkou Divadlo, z Mírového náměstí zatáhne do vozovny. |
![]() |
Místo krajského
autobusového dopravce vyjela od 16. října 2006 do Řehlovic na Ústecku
nová autobusová linka číslo 4. Nahradila tak mezeru v číslech linek,
která nejsou obsazena. Linka, jejíž jízdní doba je 40 minut, je v
provozu celotýdenně, jízdní řád však doplňují symboly o trase a
ukončení linky. Některé spoje totiž nezajíždí do některých obcí
a některé dokonce nejedou do Dubic. Alternativní možnosti ukončení linky vyznačují tři dodatkové tabulky s konečnými zastávkami. |
![]() |
Okolo 19:00
hodiny dne 24. srpna 2006 nahlásil řidič trolejbusu 15Tr na odpoledním
pořadí linky číslo 51, že stojí u zoologické zahrady a vysadil
cestující. Následně jeho vůz zachvátil požár, který ho definitivně
zničil. Škodu odhadli hasiči na 100 tisíc korun, do provozu již
trolejbus s číslem 534 nezasáhne. Zatím stojí odstavený na dvoře
vozovny. Doprava byla ochromená téměř dvě hodiny. Cestující si stačili v klidu vystoupit, pak trolejbus pohltily plameny a pro cestující přijel náhradní autobus. |
![]() |
Okolo 19:00
hodiny dne 24. srpna 2006 nahlásil řidič trolejbusu 15Tr na odpoledním
pořadí linky číslo 51, že stojí u zoologické zahrady a vysadil
cestující. Následně jeho vůz zachvátil požár, který ho definitivně
zničil. Škodu odhadli hasiči na 100 tisíc korun, do provozu již
trolejbus s číslem 534 nezasáhne. Zatím stojí odstavený na dvoře
vozovny. Doprava byla ochromená téměř dvě hodiny. Cestující si stačili v klidu vystoupit, pak trolejbus pohltily plameny a pro cestující přijel náhradní autobus. |
![]() |
V rámci přestavby
centrální plochy Mírového náměstí byly zřízeny kromě zastávek
Hrnčířská téměř naproti železničnímu nádraží také další
zastávky v Revoluční ulici naproti obchodnímu domu Labe. Pro některé
linky jde o zastávky konečné (1, 9, 19), některé přestávají zajíždět
k Divadlu (13 směr Vaňov). Trolejbus číslo 512 nasazený na linku číslo 53 odbavuje cestující v zastávce Revoluční a pojede směr Divadlo a Mírová. |
![]() |
Se školním
rokem vyjely do ulic kromě stovek dětí také trolejbusové školní
linky číslo 58, 59 a autobusové školní spoje a linka číslo 14. Pomáhají
pokrývat zvýšenou přepravní poptávku v době přepravních špiček
a částečně posilují odvoz zaměstnanců do a z práce. Trolejbus Škoda 15Tr projíždí po Opletalově ulici do Krásného Března a na Klíši na lince číslo 58. |
![]() |
Mírové náměstí
společně s centrem města (Hrnčířská a Revoluční ulice) prošlo v
uplynulých měsících náročnou rekonstrukcí a opravou. Během toho
byl provoz městské hromadné dopravy značně omezován, ale většina
je již dokončena. Novou podobu Mírového náměstí naznačuje
fotografie v červnu 2006, přesně po roce zahájení rekonstrukcí. Moderní trolejbusy u moderního obchodního domu Sever na moderním Mírovém náměstí s fontánkami. |
![]() |
Během dne tři
bourané autobusy. Alespoň tak dopadl 7. červen 2006 pro ústecké
autobusy. Problém je v tom, že nabouraly kloubové autobusy, kterých je
akutní nedostatek. Následující den to bylo i patrné ve vypravení,
kdy se na dvě pořadí linky číslo 3 vypravily dva a na linku jedenáct
jeden Citybus. Kloubová Karosa čeká po nehodě na příjezd policie a dispečerů. |
![]() |
Řidič vtipálek
označil záložní Citybus linkou číslo 4, u které je předdefinován
i symbol invalidního vozíku z dob, kdy se toto označení používalo na
speciální lince číslo 4. K tomu ještě dodal text Porucha. Citybus ev. č. 30 ve večerních hodinách před rozjezdem. |
![]() |
V době, kdy byla
dokončována rekonstrukce Mírového náměstí, začali dělníci
okupovat i Revoluční ulici. To značně komplikovalo dopravu, protože v
úseku od náměstí k OD Labe byl provoz řízen kyvadlově kvůli
semaforům. Kloubový trolejbus projíždí při západu slunce Revoluční ulicí. |
![]() |
Přelom března a
dubna byl poznamenán výrazným zásahem do provozu MHD. Povodeň totiž
postupně omezovala nejen autobusový, ale i trolejbusový provoz. Několikrát
se změnila organizace provozu.
Povodňový speciál - povodně 2006 Záběr na křižovatku u kruhového objezdu pod Větruší. |
![]() |
Město poprvé oživilo
tradice oslavy prvního máje na zrekonstruovaném zámečku Větruše. Kvůli
vysokému zájmu jezdily od ostrůvku u Divadla zvláštní autobus v
intervalu 20 minut. Ty ale nápor cestujících nezvládaly, a tak mnozí
zvolily pěší cestu tam i zpět. Citybus ev. č. 12 čeká na uvolnění komunikace u Větruše. |
![]() |
Město poprvé oživilo
tradice oslavy prvního máje na zrekonstruovaném zámečku Větruše. Kvůli
vysokému zájmu jezdily od ostrůvku u Divadla zvláštní autobus v
intervalu 20 minut. Ty ale nápor cestujících nezvládaly, a tak mnozí
zvolily pěší cestu tam i zpět.
Autobus pod Větruší. |
![]() |
Počátkem března
do zkušebního provozu vyjeli noví řidiči trolejbusů. K vidění tak
byl trolejbus s modrým označením a bílým "L", které cestující
informovalo, že trolejbus je určen k cvičným jízdám.
Trolejbus ev. č. 540 projíždí okolo budovy Muzea. |
![]() |
Nově upravené
trolejové vedení v Revoluční ulici a na Mírovém náměstí v
budoucnu přispěje k urychlení provozu formou předjíždění. V současnosti
ale dochází vlivem stavební činnosti v Revoluční ulici a řízení
provozu semafory k brždění trolejbusové a autobusové dopravy.
Trolejbus ev. č. 556 přijíždí na Mírové náměstí. |
![]() |
Začátek února
2006 začala konečně doprovázet ta pravá zima. Kalamitní stav sice
vyhlášen nebyl, zato mnoho trolejbusových a autobusových spojů mělo
několikaminutová zpoždění. Doprava byla několikrát řešena i
individuálně, tedy pěšky.
Trolejbus ev. č. 562 projíždí Mezní ulicí. |
![]() |
Začátek února
2006 začala konečně doprovázet ta pravá zima. Kalamitní stav sice
vyhlášen nebyl, zato mnoho trolejbusových a autobusových spojů mělo
několikaminutová zpoždění. Doprava byla několikrát řešena i
individuálně, tedy pěšky.
Trolejbus ev. č. 548 odjíždí ze zastávky Severní Terasa. |
![]() |
Začátek února
2006 začala konečně doprovázet ta pravá zima. Kalamitní stav sice
vyhlášen nebyl, zato mnoho trolejbusových a autobusových spojů mělo
několikaminutová zpoždění. Doprava byla několikrát řešena i
individuálně, tedy pěšky.
Trolejbus ev. č. 522 přijíždí do zastávky Severní Terasa. |
![]() |
V polovině února
byl slavnostně otevřen nový provoz polyesterových pryskyřic v ústeckém
Spolku pro chemickou a hutní výrobu. Na slavnost, která začala v jedenáct
hodin a trvala hodinu svážely návštěvníky dva nízkopodlažní
autobusy.
Autobus ev. č. 32 čeká na pokyn k odjezdu v areálu společnosti. |
![]() |
V polovině února
byl slavnostně otevřen nový provoz polyesterových pryskyřic v ústeckém
Spolku pro chemickou a hutní výrobu. Na slavnost, která začala v jedenáct
hodin a trvala hodinu svážely návštěvníky dva nízkopodlažní
autobusy.
Autobus ev. č. 32 čeká na pokyn k odjezdu v areálu společnosti. |
![]() |
Poslední srpnový
týden byl ve znamení výlukové činnosti,
která změnila trasu linkám č. 51, 53, 55 a zrušena byla linka číslo
60, protože zmíněné linky jezdily v její trase. Po dobu výluky byla zavedena v šestiminutovém intervalu zvláštní autobusová linka č. 30. Důvodem výluky byla úprava křižovatky (Pražačka) u hotelu Vladimir na kruhový objezd a nutná změna trolejového vedení. Trolejbus ev. č. 558 přijíždí do zastávky Vinařská. |
![]() |
Nízkopodlažní
autobus Irisbus ev. č. 704 je v současné době nejmodernější a
nejnovější přírůstek autobusového vozového parku. Jako ostatní kloubové autobusy je i tento nasazen na linky č. 3 a 11, které jsou nejfrekventovanějšími linkami ve městě. Linka č. 11 je dokonce nejdelší z autobusových linek. Autobus ev. č. 704 v zastávce Chlumec. |
![]() |
Kloubový autobus
stažený z linky č. 11 vyčkává v zastávce Hlavní nádraží na čas
odjezdu osobního vlaku do Teplic. Nápis "Mimořádný spoj" na
digitálních transparentech dává vědět nějakou mimořádnost. Kvůli požáru v prostoru nádraží Ústí nad Labem - západ nejezdily vlaky mezi Ústím a Teplicemi. Náhradní dopravu zajistily autobusy ústecké MHD, samozřejmě za tarif ČD. Autobus ev. č. 379 ve výstupní zastávce linky č. 17 Hlavní nádraží |
![]() |
Již druhou sezónu je v
provozu autobusová linka č. 20. Jezdí v trase Divadlo - Adolfov (bez
zastavení, přímá linka), přičemž na lince je upřednostněna přeprava
cyklistů s kolem. Linku mohou využívat i dlouhých procházek chtiví
turisté. Autobus ev. č. 156 na konečné Adolfov |
![]() |
Můj dříve oblíbený
autobus Citybus ev. č. 24 odpočívá při krátké přestávce na konečné
Církvice před cestou trvající 25 minut na konečnou k Divadlu. Proč oblíbený? Protože ho řídila, dnes si troufnu říci, moje dlouholetá kamarádka, se kterou jsem se mohl bavit o všem. Nejvíce si ji ale cením za to, že mě donutila se učit. Nechci ji vychvalovat, ale byla prostě a jednoduše fajn! Autobus ev. č. 24 na konečné Církvice |
![]() |
Nízkopodlažní
trolejbus Irisbus 25 Tr odstavený na konečné Skalka vyčkává na přesný
čas odjezdu. Vůz tohoto typu byl zapůjčen od výrobce za účelem zkušebních
jízd. Postupně se vystřídal na všech linkách MHD. Dokonce si i odskočil na linku č. 12, která je autobusovou. Vůz je vybaven pomocným agregátem, který dovede vůz rozpohybovat na vzdálenost několika kilometrů. V současné době není v Ústí nad Labem. Trolejbus ev. č. 604 na konečné Skalka |
![]() |
Dne 3. ledna 2005 byla do
provozu dána nová trolejbusová trať měřící přes 3 kilometry.
Fotografie je pořízená v zastávce Masarykova nemocnice, kdy vůz ev.
č. 566 odbavuje cestující. Trolejbus ev. č. 566 v zastávce Masarykova nemocnice |
![]() |
Autobus teplického Dopravního podniku přijíždí
v první den provozu (1. května 2005) na lince č. 137 do obce Chlumec ve
směru do Ústí nad Labem. Začátek funkčního integrovaného systému
právě vznikl, doufejme, že bude mít dlouhého trvání.
Autobus DP Teplice ev. č. 372 poblíž obce Chlumec |
![]() |
Je pondělí 2. května odpoledne a v zastávce
Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem nastupují cestující, kteří
jedou do Teplic. Linka je o víkendech obsazována standardními autobusy,
v pracovních dnech autobusy klubovými.
Autobus DP Teplice ev. č. 505 v zastávce Masarykova nemocnice |
Aktualizace dne: 18.01.2009
© Ondřej Patrovský (foto)
© Filip Vlček (text, foto)