Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a. s.
fotografie z provozu

crossway_000_krematorium_090114.jpg (91461 bytes) V testovacím provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky, v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15 a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj rozhodně nebyly.

Vůz vyčkává na přesný čas odjezdu v zastávce Nové krematorium...

crossway_000_karlaiv_090114.jpg (79053 bytes) V testovacím provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky, v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15 a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj rozhodně nebyly.

...následně v zastávce Karla IV...

crossway_000_kolonie_090114.jpg (74843 bytes) V testovacím provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky, v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15 a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj rozhodně nebyly.

...pak na lince číslo 17 v předlické Kolonii (jako vložený spoj)...

crossway_000_divadlo_090114.jpg (79527 bytes) V testovacím provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky, v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15 a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj rozhodně nebyly.

...aby následně přeci jen dojela až na Střekov...

crossway_000_informacisystem_090114.jpg (67865 bytes) V testovacím provozu se v ústeckých ulicích objevil nový typ autobusu. Jde o vůz Crossway, který se bude po dobu ledna a části února zkoušet na linkách číslo 4 a 6. První den provozu (14.1.2009) ale vyjel i na jiné linky, v rámci předváděcích jízd. Vystřídal tak linky číslo 4, 6, 9, 15 a 17. Cestující ho přijali vesměs kladně, žádné stížnosti na něj rozhodně nebyly.

Moderní informační systém ve voze.

mercedes_049_klisehvezda_090114.jpg (77586 bytes) Čtyři nové autobusy v průběhu ledna vyjely do běžného provozu s cestujícími. Autobusy nakoupilo město Ústí nad Labem v rámci několika milionů korun. O koupi rozhodlo na základě výběrového řízení, kterého se zúčastnil jen jediný výrobce.

Autobusy Mercedes Conecto na lince číslo 18 na Klíši Hvězdě.

mercedes_050_divadlo_090114.jpg (76199 bytes) Čtyři nové autobusy v průběhu ledna vyjely do běžného provozu s cestujícími. Autobusy nakoupilo město Ústí nad Labem v rámci několika milionů korun. O koupi rozhodlo na základě výběrového řízení, kterého se zúčastnil jen jediný výrobce.

Autobusy Mercedes Conecto na lince číslo 15 u Divadla.

mojzir_560_090115_01.jpg (84009 bytes) Šejdrové pořadí trolejbusu linky číslo 57 se v době mezi ranní a přepravní špičkou odstavuje na konečné Mojžíř. Podobně jsou odstavovány trolejbusy také na jiných konečných v ústecké trolejbusové síti, jako třeba na Mírové, Severní Terase či Skalce.

Trolejbus odstavený na točně Mojžíř.

mojzir_560_090115_02.jpg (74854 bytes) Šejdrové pořadí trolejbusu linky číslo 57 se v době mezi ranní a přepravní špičkou odstavuje na konečné Mojžíř. Podobně jsou odstavovány trolejbusy také na jiných konečných v ústecké trolejbusové síti, jako třeba na Mírové, Severní Terase či Skalce.

Trolejbus v nástupní zastávce Mojžíř.

karla-iv_516_090102b.jpg (91228 bytes) Nejmladší trolejbusová trať tiše oslavila více jak rok svého provozu. Zažila několik problémů, nesjízdné trolejbusy, nehody i náhradní autobusovou dopravu. Nicméně obyvatelé se s ní sžili a už si ani nevzpomínají na to, že je zbytečně veze přes celý Střekov. Od prvopočátku tu jezdí linka číslo 60, která byla sem byla prodloužena ve směru z Mírové a Mírového náměstí.

Kloubový trolejbus čísla 541 na lince 60 projíždí kruhovým objezdem Karla IV.

karla-iv_516_090102a.jpg (73250 bytes) Nejmladší trolejbusová trať tiše oslavila více jak rok svého provozu. Zažila několik problémů, nesjízdné trolejbusy, nehody i náhradní autobusovou dopravu. Nicméně obyvatelé se s ní sžili a už si ani nevzpomínají na to, že je zbytečně veze přes celý Střekov. Od prvopočátku tu jezdí linka číslo 60, která byla sem byla prodloužena ve směru z Mírové a Mírového náměstí.

Kloubový trolejbus čísla 541 na lince 60 vyčkává na čas odjezdu v zastávce Karla IV.

mirova_516_090102.jpg (77928 bytes) Obratiště Mírová, kde se dokáže sjet i několik trolejbusů linky číslo 60. Aby bylo možné zde odstavovat "šedesátkové vozy" v době mimo období přepravní špičky, muselo dokonce dojít  přesunu šejdrového vozu z Mírové na obratiště Severní Terasa. Na lince číslo 60 jezdí celkem 11 trolejbusů, přednostně bývají nasazovány vozy 25 Tr.

Trolejbus 15Tr čísla 541 s vozem 22Tr čísla 603 v obratišti Mírová.

severni_terasa-516-081230.jpg (80162 bytes) Jedinou právoplatnou konečnou na lince číslo 52 je točna "Severní Terasa". Končí na ní denní linky číslo 52 a 55, teplická linka 137, okolo ní projíždí také vozy na linkách 51, 60 a 5 a v noci sem zajíždí dokonce několik spojů linky číslo 53. Dříve tady končila linka 8, kterou nahradila linka 60.

Trolejbus čísla 516 vyčkává v obratišti na čas pravidelného odjezdu.

bukov_sanatorium-516-081230.jpg (72483 bytes) Zatahující spoje ze sídliště Severní Terasa jezdí po druhé nejnovější trolejbusové trati v Ústí nad Labem. Po ní v pravidelném provozu jezdí linka číslo 60, není ale výjimkou, když se na trati cestující dočká i jiného spoje. Leč, nenastoupí do něho. Buď jen projedou a nebo, pokud zastaví, cestující nenaberou - míří do vozovny!  

Trolejbus čísla 516 zatahuje z odpolední části linky 52, stojí v zastávce Bukov sanatorium

nad_52_hranicar_vuz_158.jpg (95677 bytes) Mám kamaráda řidiče. A ten v jednom týdnu byl tedy pořádným smolařem. Ale to se asi stane každému. A ten kamarád v jednom dni v tom týdnu musel dokonce vystřídat trolejbus za autobus. Přišel na odpolední směnu a trolejbus nenaskočil.  

Všebořická autobusová záloha čísla 158 na záskoku jednoho kola na lince číslo 52.

revolucni_010_081127.jpg (82600 bytes) Z důvodu prohlídky vozu bylo nutné nejnovější Karosu standardní délky evidenčního čísla 10 nasadit na linku, která je v provozu nejdéle do 17.00 hodin. Z toho důvodu se tento autobus objevil na šejdrovém pořadí linky číslo 14. Odpoledne si zajezdil také na posilovém spoji linky číslo 19. 

Karosa evidenčního čísla 10 přejíždí z posily na lince 19 na odstavné parkoviště Centrum s novou linkovou orientací.

strekov_370_081116.jpg (76297 bytes) Náhradní autobusová doprava na lince číslo 60 v jednom z listopadových víkendů byla patrně poslední možností, kdy bylo možné vidět v provozu Karosu evidenčního čísla 373. Ta, vzhledem ke svému stáří, už nemůže jezdit za hranice města, a bohužel, na jiné lince se kloubový vůz neobjevuje.

Náhradní doprava na lince číslo 60 s nejstarší kloubovou Karosou v Ústí

Silvestr a noční spoj linky 53 (47576 bytes) Silvestr 2006/2007 byl opět ve znamení dřívějšího ukončení denního provozu a brzkého nájezdu nočních linek.Denní linky byly v době od cca 20:15 do 21:00 zkracovány a ukončovány u Divadla či na Mírovém náměstí, odkud zatahovaly do vozovny nebo garáží. 

Nový řidič, který dostal přidělenou číst noční linky číslo 53, si nevěděl rady s cílovou orientací.

Silvestr a zkracování spojů (51180 bytes) Silvestr 2006/2007 byl opět ve znamení dřívějšího ukončení denního provozu a brzkého nájezdu nočních linek.Denní linky byly v době od cca 20:15 do 21:00 zkracovány a ukončovány u Divadla či na Mírovém náměstí, odkud zatahovaly do vozovny nebo garáží. 

Spoj linky číslo 57 mířil ze Starých Předlic do Všebořic s cestujícími, na sjezdové výhybce mu však vypadl jeden ze sběračů.

Silvestr a zkracování spojů (53534 bytes) Silvestr 2006/2007 byl opět ve znamení dřívějšího ukončení denního provozu a brzkého nájezdu nočních linek.Denní linky byly v době od cca 20:15 do 21:00 zkracovány a ukončovány u Divadla či na Mírovém náměstí, odkud zatahovaly do vozovny nebo garáží. 

Nízkopodlažní trolejbus na lince číslo 51 projíždí zastávkou Divadlo, z Mírového náměstí zatáhne do vozovny.

Čtyřka zamířila na Řehlovicko... (52019 bytes) Místo krajského autobusového dopravce vyjela od 16. října 2006 do Řehlovic na Ústecku nová autobusová linka číslo 4. Nahradila tak mezeru v číslech linek, která nejsou obsazena. Linka, jejíž jízdní doba je 40 minut, je v provozu celotýdenně, jízdní řád však doplňují symboly o trase a ukončení linky. Některé spoje totiž nezajíždí do některých obcí a některé dokonce nejedou do Dubic. 

Alternativní možnosti ukončení linky vyznačují tři dodatkové tabulky s konečnými zastávkami.

Vyhořelý trolejbus u ZOO (66618 bytes) Okolo 19:00 hodiny dne 24. srpna 2006 nahlásil řidič trolejbusu 15Tr na odpoledním pořadí linky číslo 51, že stojí u zoologické zahrady a vysadil cestující. Následně jeho vůz zachvátil požár, který ho definitivně zničil. Škodu odhadli hasiči na 100 tisíc korun, do provozu již trolejbus s číslem 534 nezasáhne. Zatím stojí odstavený na dvoře vozovny. Doprava byla ochromená téměř dvě hodiny.

Cestující si stačili v klidu vystoupit, pak trolejbus pohltily plameny a pro cestující přijel náhradní autobus.

Vyhořelý trolejbus u ZOO (75532 bytes) Okolo 19:00 hodiny dne 24. srpna 2006 nahlásil řidič trolejbusu 15Tr na odpoledním pořadí linky číslo 51, že stojí u zoologické zahrady a vysadil cestující. Následně jeho vůz zachvátil požár, který ho definitivně zničil. Škodu odhadli hasiči na 100 tisíc korun, do provozu již trolejbus s číslem 534 nezasáhne. Zatím stojí odstavený na dvoře vozovny. Doprava byla ochromená téměř dvě hodiny.

Cestující si stačili v klidu vystoupit, pak trolejbus pohltily plameny a pro cestující přijel náhradní autobus.

Trolejbus 512 v nové zastávce Revoluční (59699 bytes) V rámci přestavby centrální plochy Mírového náměstí byly zřízeny kromě zastávek Hrnčířská téměř naproti železničnímu nádraží také další zastávky v Revoluční ulici naproti obchodnímu domu Labe. Pro některé linky jde o zastávky konečné (1, 9, 19), některé přestávají zajíždět k Divadlu (13 směr Vaňov).

Trolejbus číslo 512 nasazený na linku číslo 53 odbavuje cestující v zastávce Revoluční a pojede směr Divadlo a Mírová.

Svádovský přívoz (42134 bytes) Se školním rokem vyjely do ulic kromě stovek dětí také trolejbusové školní linky číslo 58, 59 a autobusové školní spoje a linka číslo 14. Pomáhají pokrývat zvýšenou přepravní poptávku v době přepravních špiček a částečně posilují odvoz zaměstnanců do a z práce.

Trolejbus Škoda 15Tr projíždí po Opletalově ulici do Krásného Března a na Klíši na lince číslo 58.

Nové Mírové náměstí s fontánkou.jpg (60998 bytes) Mírové náměstí společně s centrem města (Hrnčířská a Revoluční ulice) prošlo v uplynulých měsících náročnou rekonstrukcí a opravou. Během toho byl provoz městské hromadné dopravy značně omezován, ale většina je již dokončena. Novou podobu Mírového náměstí naznačuje fotografie v červnu 2006, přesně po roce zahájení rekonstrukcí.

Moderní trolejbusy u moderního obchodního domu Sever na moderním Mírovém náměstí s fontánkami.

Nehoda na Předmostí v červnu 2006 (53766 bytes) Během dne tři bourané autobusy. Alespoň tak dopadl 7. červen 2006 pro ústecké autobusy. Problém je v tom, že nabouraly kloubové autobusy, kterých je akutní nedostatek. Následující den to bylo i patrné ve vypravení, kdy se na dvě pořadí linky číslo 3 vypravily dva a na linku jedenáct jeden Citybus.

Kloubová Karosa čeká po nehodě na příjezd policie a dispečerů.

Odstavený autobusy patrně řidič označil poruchou a invalidním vozíkem.jpg (25183 bytes) Řidič vtipálek označil záložní Citybus linkou číslo 4, u které je předdefinován i symbol invalidního vozíku z dob, kdy se toto označení používalo na speciální lince číslo 4. K tomu ještě dodal text Porucha.

Citybus ev. č. 30 ve večerních hodinách před rozjezdem.

Trolejbus v Revoluční ulici (59922 bytes) V době, kdy byla dokončována rekonstrukce Mírového náměstí, začali dělníci okupovat i Revoluční ulici. To značně komplikovalo dopravu, protože v úseku od náměstí k OD Labe byl provoz řízen kyvadlově kvůli semaforům.

Kloubový trolejbus projíždí při západu slunce Revoluční ulicí.

Povodně v Ústí.jpg (67153 bytes) Přelom března a dubna byl poznamenán výrazným zásahem do provozu MHD. Povodeň totiž postupně omezovala nejen autobusový, ale i trolejbusový provoz. Několikrát se změnila organizace provozu.

Povodňový speciál - povodně 2006

Záběr na křižovatku u kruhového objezdu pod Větruší.

Citybus na příjezdové cestě pod Větruší (74700 bytes) Město poprvé oživilo tradice oslavy prvního máje na zrekonstruovaném zámečku Větruše. Kvůli vysokému zájmu jezdily od ostrůvku u Divadla zvláštní autobus v intervalu 20 minut. Ty ale nápor cestujících nezvládaly, a tak mnozí zvolily pěší cestu tam i zpět.

Citybus ev. č. 12 čeká na uvolnění komunikace u Větruše.

Historický autobus pod Větruší (88977 bytes) Město poprvé oživilo tradice oslavy prvního máje na zrekonstruovaném zámečku Větruše. Kvůli vysokému zájmu jezdily od ostrůvku u Divadla zvláštní autobus v intervalu 20 minut. Ty ale nápor cestujících nezvládaly, a tak mnozí zvolily pěší cestu tam i zpět.

Autobus pod Větruší.

Vůz míří k Hraničáři (52692 bytes) Počátkem března do zkušebního provozu vyjeli noví řidiči trolejbusů. K vidění tak byl trolejbus s modrým označením a bílým "L", které cestující informovalo, že trolejbus je určen k cvičným jízdám.

Trolejbus ev. č. 540 projíždí okolo budovy Muzea.

Mírové náměstí (74368 bytes) Nově upravené trolejové vedení v Revoluční ulici a na Mírovém náměstí v budoucnu přispěje k urychlení provozu formou předjíždění. V současnosti ale dochází vlivem stavební činnosti v Revoluční ulici a řízení provozu semafory k brždění trolejbusové a autobusové dopravy.

Trolejbus ev. č. 556 přijíždí na Mírové náměstí.

Mountfield (52801 bytes) Začátek února 2006 začala konečně doprovázet ta pravá zima. Kalamitní stav sice vyhlášen nebyl, zato mnoho trolejbusových a autobusových spojů mělo několikaminutová zpoždění. Doprava byla několikrát řešena i individuálně, tedy pěšky.

Trolejbus ev. č. 562 projíždí Mezní ulicí.

Severní Terasa (54591 bytes) Začátek února 2006 začala konečně doprovázet ta pravá zima. Kalamitní stav sice vyhlášen nebyl, zato mnoho trolejbusových a autobusových spojů mělo několikaminutová zpoždění. Doprava byla několikrát řešena i individuálně, tedy pěšky.

Trolejbus ev. č. 548 odjíždí ze zastávky Severní Terasa.

Severní Terasa (62006 bytes) Začátek února 2006 začala konečně doprovázet ta pravá zima. Kalamitní stav sice vyhlášen nebyl, zato mnoho trolejbusových a autobusových spojů mělo několikaminutová zpoždění. Doprava byla několikrát řešena i individuálně, tedy pěšky.

Trolejbus ev. č. 522 přijíždí do zastávky Severní Terasa.

Nízkopodlažní Citybus čeká na pokyn k odjezdu (57091 bytes) V polovině února byl slavnostně otevřen nový provoz polyesterových pryskyřic v ústeckém Spolku pro chemickou a hutní výrobu. Na slavnost, která začala v jedenáct hodin a trvala hodinu svážely návštěvníky dva nízkopodlažní autobusy.

Autobus ev. č. 32 čeká na pokyn k odjezdu v areálu společnosti.

Nízkopodlažní Citybus čeká na pokyn k odjezdu (50372 bytes) V polovině února byl slavnostně otevřen nový provoz polyesterových pryskyřic v ústeckém Spolku pro chemickou a hutní výrobu. Na slavnost, která začala v jedenáct hodin a trvala hodinu svážely návštěvníky dva nízkopodlažní autobusy.

Autobus ev. č. 32 čeká na pokyn k odjezdu v areálu společnosti.

Vinařská (63082 bytes) Poslední srpnový týden byl ve znamení výlukové činnosti, která změnila trasu linkám č. 51, 53, 55 a zrušena byla linka číslo 60, protože zmíněné linky jezdily v její trase.
Po dobu výluky byla zavedena v šestiminutovém intervalu zvláštní autobusová linka č. 30. Důvodem výluky byla úprava křižovatky (Pražačka) u hotelu Vladimir na kruhový objezd a nutná změna trolejového vedení.

Trolejbus ev. č. 558 přijíždí do zastávky Vinařská.

Chlumec (42942 bytes) Nízkopodlažní autobus Irisbus ev. č. 704 je v současné době nejmodernější a nejnovější přírůstek autobusového vozového parku.
Jako ostatní kloubové autobusy je i tento nasazen na linky č. 3 a 11, které jsou nejfrekventovanějšími linkami ve městě. Linka č. 11 je dokonce nejdelší z autobusových linek.

Autobus ev. č. 704 v zastávce Chlumec.

Hlavní nádraží (61491 bytes) Kloubový autobus stažený z linky č. 11 vyčkává v zastávce Hlavní nádraží na čas odjezdu osobního vlaku do Teplic. Nápis "Mimořádný spoj" na digitálních transparentech dává vědět nějakou mimořádnost.
Kvůli požáru v prostoru nádraží Ústí nad Labem - západ nejezdily vlaky mezi Ústím a Teplicemi. Náhradní dopravu zajistily autobusy ústecké MHD, samozřejmě za tarif ČD.

Autobus ev. č. 379 ve výstupní zastávce linky č. 17 Hlavní nádraží

Adolfov (69377 bytes)

Již druhou sezónu je v provozu autobusová linka č. 20. Jezdí v trase Divadlo - Adolfov (bez zastavení, přímá linka), přičemž na lince je upřednostněna přeprava cyklistů s kolem. Linku mohou využívat i dlouhých procházek chtiví turisté.
Na lince platí tarif ústecké dopravy, kdy se u řidiče platí 14 korun, protože jízdní doba linky přesahuje 40 minut (konkrétně 45).

Autobus ev. č. 156 na konečné Adolfov

Církvice (42461 bytes) Můj dříve oblíbený autobus Citybus ev. č. 24 odpočívá při krátké přestávce na konečné Církvice před cestou trvající 25 minut na konečnou k Divadlu.
Proč oblíbený? Protože ho řídila, dnes si troufnu říci, moje dlouholetá kamarádka, se kterou jsem se mohl bavit o všem. Nejvíce si ji ale cením za to, že mě donutila se učit. Nechci ji vychvalovat, ale byla prostě a jednoduše fajn!

Autobus ev. č. 24 na konečné Církvice

Skalka (71022 bytes) Nízkopodlažní trolejbus Irisbus 25 Tr odstavený na konečné Skalka vyčkává na přesný čas odjezdu. Vůz tohoto typu byl zapůjčen od výrobce za účelem zkušebních jízd. Postupně se vystřídal na všech linkách MHD.
Dokonce si i odskočil na linku č. 12, která je autobusovou. Vůz je vybaven pomocným agregátem, který dovede vůz rozpohybovat na vzdálenost několika kilometrů. V současné době není v Ústí nad Labem.

Trolejbus ev. č. 604 na konečné Skalka

Masarykova nemocnice (45828 bytes)

Dne 3. ledna 2005 byla do provozu dána nová trolejbusová trať měřící přes 3 kilometry. Fotografie je pořízená v zastávce Masarykova nemocnice, kdy vůz ev. č. 566 odbavuje cestující.
Po nové trati jezdí jak pravidelná linka č. 60, tak i zatahující a vyjíždějící trolejbusy. Samostatnou stránku o zátazích a výjezdech nejen po zmíněné trati připravuji.

Trolejbus ev. č. 566 v zastávce Masarykova nemocnice

Chlumec (54603 bytes) Autobus teplického Dopravního podniku přijíždí v první den provozu (1. května 2005) na lince č. 137 do obce Chlumec ve směru do Ústí nad Labem. Začátek funkčního integrovaného systému právě vznikl, doufejme, že bude mít dlouhého trvání.

Autobus DP Teplice ev. č. 372 poblíž obce Chlumec

Masarykova nemocnice (50434 bytes) Je pondělí 2. května odpoledne a v zastávce Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem nastupují cestující, kteří jedou do Teplic. Linka je o víkendech obsazována standardními autobusy, v pracovních dnech autobusy klubovými.

Autobus DP Teplice ev. č. 505 v zastávce Masarykova nemocnice


Aktualizace dne: 18.01.2009
© Ondřej Patrovský  (foto)
© Filip Vlček  (text, foto)