Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a. s.
22 - 26. srpna 2005

V posledním srpnovém pracovním týdnu se odehrála na ústecké poměry naprosto ojedinělá výluka trolejbusové dopravy. Bez trolejbusové dopravy se na víc jak týden ocitlo sídliště Hornická a část sídliště Severní Terasa. Důvodem byla závěrečná fáze rekonstrukce křižovatky Pražačka a úprava trolejového vedení.

Pohled na rozestavěný kruhový objezd Pražačka ve směru od sídliště Hornická (Rooseveltova ulice)

Výluce předcházela víkendová náhrada všech trolejbusových linek (kromě 57 a 62) autobusovou dopravou. Jezdilo se podle víkendových jízdních řádů. Jen linky číslo 57 a 62 jezdily v nezměněné trolejbusové podobě, jich se výluka nedotkla.

Trolejbus na lince číslo 53 vyjel ze zastávky Masarykova nemocnice a míří na konečnou Mírová

Linkové vedení se v tu chvíli muselo výrazně upravit. Linka číslo 51 byla mezi Hraničářem a Severní Terasou odkloněna přes Polikliniku, Beethovenovu, Bukov sanatorium a Masarykovu nemocnici. Linky číslo 53 a 55 byly od Hraničáře (ve směru z Dobětic, resp. Žežické) odkloněny přes Polikliniku, Beethovenovu, Bukov sanatorium, Masarykovu nemocnici a Severní Terasu na Mírovou.

To není výjezd na odpolední část dělěného kurzu linky číslo 55, ale odjezd z dočasné výstupní zastávky linky číslo 55 na Mírové do obratiště

Noční linka číslo 53 byla v provozu v autobusové podobě.

Trolejbus na lince číslo 55 vyjíždí ze zastávky Vinařská a míří na Severní Terasu a Mírovou

Linka číslo 60 byla zrušena. Důvodem byla její nadbytečnost vzhledem k tomu, že linku plně nahradily vozy odkloněných linek číslo 51, 53 a 55, které zastavovaly ve všech zastávkách zrušené linky.

Trolejbus linky číslo 55 přejel ze zastávky Beethovenova na nejnovější trolejbusovou trať kolem bukovkého sanatoria

Bez dopravní obsluhy zůstala v pracovních dnech zastávka Sociální péče (pro oba směry) a Bělehradská (pro linku číslo 51 v Bělehradské ulici ve směru do centra).

Poblíž zastávky Vinařská pod mostní estakádou projížděl trolejbus na lince číslo 53

Náhradou za vynechané trolejbusové spojení do sídliště Hornická a částečně i Severní Terasa byla zavedena náhradní autobusová doprava číslo 30. Trasa vedla od Divadla po trase linky číslo 53 až na Mírovou. Bylo na ni nasazeno celkem 7 standardních autobusů Karosa, výjimečně byl na linku nasazen i Citybus, což bylo opravdovou raritou.

Na pět dní se páteřní linkou na sídliště Hornická stala náhradní autobusová linka číslo 30

Intervaly na lince náhradní dopravy nebyly standardní. Ve špičkách byl zaveden neobvyklý interval 6 minut, v dopoledním sedle 10 minut a večer 20 minut. Poslední spoj ve 23:05 od Divadla navíc pokračoval z Mírové až na Severní Terasu (protože tento spoj obvykle zajišťuje vůz z trolejbusové linky číslo 54).

Odstavený autobus Karosa z linky číslo 30 čeká na konečné Mírová na odpolední část dělené směny

Informovanost cestujících byla na dobré úrovni. Ve vozech se informace o změně trasy vyhlašovala již po odjezdu ze zastávky Mírové náměstí, chyběla tak jen informace o způsobu náhradní dopravy. Výrazně žluté jízdní řády cestující upozornily na dočasnou změnu. Jízdní řády byly navíc rozděleny na víkendové a "pracovnědenní", kdy víkendové byly bez změny trasy.

Jeden z novějších trolejbusů přijíždí ve směru od Polikliniky na lince číslo 53 a míří do Dobětic.

Musím přiznat, že jsem čekal mnohem lepší organizaci provozu a informovanosti cestujících. Asi jsem až moc zmlsaný z ostatních provozů, třeba z Prahy nebo Plzně...

Výluka pak pokračovala i následující víkend 27 - 28. srpna 2005, kdy byl pokládán nový povrch vozovky na Pražačce a probíhala poslední úprava trolejového vedení. Po oba dny tak byla zavedena náhradní autobusová doprava na všech linkách (kromě 57 a 62), v neděli pak byla na náhradní linkách provedena dočasná změna trasy, protože Pražačka byla uzavřena pro veškerou dopravu.


Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009