Dopravní podnik města Ústí
nad Labem, a. s.
22 - 26. srpna 2005
V posledním srpnovém pracovním týdnu se odehrála na ústecké poměry naprosto ojedinělá výluka trolejbusové dopravy. Bez trolejbusové dopravy se na víc jak týden ocitlo sídliště Hornická a část sídliště Severní Terasa. Důvodem byla závěrečná fáze rekonstrukce křižovatky Pražačka a úprava trolejového vedení.
Výluce předcházela víkendová náhrada všech trolejbusových linek (kromě 57 a 62) autobusovou dopravou. Jezdilo se podle víkendových jízdních řádů. Jen linky číslo 57 a 62 jezdily v nezměněné trolejbusové podobě, jich se výluka nedotkla.
Linkové vedení se v tu chvíli muselo výrazně upravit. Linka číslo 51 byla mezi Hraničářem a Severní Terasou odkloněna přes Polikliniku, Beethovenovu, Bukov sanatorium a Masarykovu nemocnici. Linky číslo 53 a 55 byly od Hraničáře (ve směru z Dobětic, resp. Žežické) odkloněny přes Polikliniku, Beethovenovu, Bukov sanatorium, Masarykovu nemocnici a Severní Terasu na Mírovou.
Noční linka číslo 53 byla v provozu v autobusové podobě.
Linka číslo 60 byla zrušena. Důvodem byla její nadbytečnost vzhledem k tomu, že linku plně nahradily vozy odkloněných linek číslo 51, 53 a 55, které zastavovaly ve všech zastávkách zrušené linky.
Bez dopravní obsluhy zůstala v pracovních dnech zastávka Sociální péče (pro oba směry) a Bělehradská (pro linku číslo 51 v Bělehradské ulici ve směru do centra).
Náhradou za vynechané trolejbusové spojení do sídliště Hornická a částečně i Severní Terasa byla zavedena náhradní autobusová doprava číslo 30. Trasa vedla od Divadla po trase linky číslo 53 až na Mírovou. Bylo na ni nasazeno celkem 7 standardních autobusů Karosa, výjimečně byl na linku nasazen i Citybus, což bylo opravdovou raritou.
Intervaly na lince náhradní dopravy nebyly standardní. Ve špičkách byl zaveden neobvyklý interval 6 minut, v dopoledním sedle 10 minut a večer 20 minut. Poslední spoj ve 23:05 od Divadla navíc pokračoval z Mírové až na Severní Terasu (protože tento spoj obvykle zajišťuje vůz z trolejbusové linky číslo 54).
Informovanost cestujících byla na dobré úrovni. Ve vozech se informace o změně trasy vyhlašovala již po odjezdu ze zastávky Mírové náměstí, chyběla tak jen informace o způsobu náhradní dopravy. Výrazně žluté jízdní řády cestující upozornily na dočasnou změnu. Jízdní řády byly navíc rozděleny na víkendové a "pracovnědenní", kdy víkendové byly bez změny trasy.
Musím přiznat, že jsem čekal mnohem lepší organizaci provozu a informovanosti cestujících. Asi jsem až moc zmlsaný z ostatních provozů, třeba z Prahy nebo Plzně...
Výluka pak pokračovala i následující víkend 27 - 28. srpna 2005, kdy byl pokládán nový povrch vozovky na Pražačce a probíhala poslední úprava trolejového vedení. Po oba dny tak byla zavedena náhradní autobusová doprava na všech linkách (kromě 57 a 62), v neděli pak byla na náhradní linkách provedena dočasná změna trasy, protože Pražačka byla uzavřena pro veškerou dopravu.
Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009