Karosa C 734
"Připomínka rychlíkových linek" - úterý 7. října 2008
Po sáhodlouhých přípravách skutečně došlo
na avizovanou akci, která se odehrála téměř v komorním stylu. Nicméně na
nezájem si rozhodně není možné stěžovat. Nicméně propagace by příště
mohla být větší. A bude!
Pokus o nalepení samolepky ČSAD číslo 1. / foceno: 6.10.2008 (c) Lukáš
Laube
Pokus o nalepení samolepky ČSAD číslo 1. / foceno: 6.10.2008 (c) Lukáš
Laube
Pokus o nalepení samolepky ČSAD číslo 1. / foceno: 6.10.2008 (c) Lukáš
Laube
Den před akcí se autobus musel připravit, označit "dobovým logem
dopravce", kterého jsem se zhostil jak já, tak i právoplatný majitel
autobusu Lukáš Laube.
Pokus o nalepení samolepky ČSAD číslo 1. / foceno: 6.10.2008
Slavnostní křest v podobě nalepení samolepek na vůz byl okleštěn o
proslovy a jiné oficiality a autobus mohl manipulačně přejet na točnu Všebořice, aby
rannímu výjezdu nic nebránilo.
Manipulační jízda se zastávkou v Úžíně... / foceno: 6.10.2008
Ještě natankovat pro případ nouze!. / foceno: 6.10.2008
Modrý linkový autobus Karosa označený logem ČSAD skutečně v úterý 7. října
na slibované linky vyjel. A jízdní řád, respektive slíbené odjezdy z
vybraných zastávek, se dodržovaly stejně přísně, jako ve skutečném
provozu.
Prvními cestujícími, kteří se s námi svezli, byli slečna Pavlína Kalašová
a nevidomý a milý pan Karel. / foceno: 7.10.2008
Akce byla, sice na poslední chvíli, ale přeci jen schválená Dopravním
podnikem města Ústí nad Labem, Policií ČR a odborem dopravy Magistrátu města
Ústí nad Labem, za což jim patří velký dík.
Linka 7 směr Dimitrovova. / foceno: 7.10.2008
Autobus jako první absolvoval linku číslo 7. Vzhledem k absenci linkové
orientace "točna Mírová" ji suplovala plastová cedulka, kde původní
"X" nahradil text "ZVLÁŠTNÍ JÍZDA" a na zbytek se psal křídou
název cílové zastávky.
Vůz přijel z linky číslo 8 ze Skalky a nyní si projede kolečko rychlíkové
desítky. / foceno: 7.10.2008
Pojem "rychlíkové linky" je odvozen od toho, že linky nezastavovaly
ve všech zastávkách, ale jen ve vybraných důležitých.
Vozový personál Karosy ve složení Filip Vlček a Lukáš Laube. / foceno:
7.10.2008 - díky za fotku, Petře! ;-)
Například linka číslo 25 zastavovala v zastávkách Mírová, Větrná,
Gagarinova, Severní Terasa a pak až v centru u Hraničáře, Divadla a na náměstí.
Čerpání přestávky v prostoru konečné v Církvicích. / foceno:
7.10.2008
Nebo třeba linka číslo 27, ve své době velice oblíbená pro svoji rychlost
oproti tehdejší dvanáctce, zastavovala na Střekově, pak na Brné osadě a
pak až v Sebuzíně a Církvicích. A ostatní linky na tom byly podobně. Třeba
osmička zastavovala v trase dnešní šedesátky z Mírové až do centra, pak
jela po trase devatenáctky do Neštěmic a na Skalku.
Setkání generací u Vozovny DP. / foceno: 7.10.2008
Označení rychlíkové linky bylo podpořeno červeným pozadím čísla linky
na linkových orientacích.
Dobový reklamní letáček ve voze. / foceno: 7.10.2008
Autobus byl vyzdoben letáčky, které se v době osmdesátých a devadesátých
let skutečně objevovaly.
Dobový reklamní letáček ve voze. / foceno: 7.10.2008
Nechyběla Veřejná bezpečnost, Lahůdky z Pramene, Elektrospotřebiče Eta
nebo Hotel Máj. Jeho dnešní realita je bohužel jiná...
Imitace dobového reklamního letáčku na věhlasný hotel Máj... / foceno:
7.10.2008
Počty cestujících? No, stěžovat si nemůžeme, nicméně absence propagace
se v tomto případě docela odrazila na využití linky. Mnozí operovali pojmy
legitka MHD, platná jízdenka, a to i přes skutečnost, že na nutnost placení
zvláštní desetikorunové vstupenky byli zřetelně informováni. Ostatně k
tomu se vztahuje můj článek na jednom soukromém
blogu.
Menší fotozastávka se uskutečnila na Hornické, kam autobus běžně
nejezdí. / foceno: 7.10.2008
Během provozu panovala v autobuse dobrá nálada, mnozí cestující si skutečně
zavzpomínali na éru, kdy právě k nim domů jezdil spoj desítky nebo
sedmadvacítky. Rozhodně nás to podnítilo k tomu uskutečnit další akci. O
jejím termínu bude opět, tentokrát ve větším časovém předstihu
informováni n tomto webu a na dalších smluvních místech (média apod.).
Po dojezdu na poslední konečnou prvního provozního dne ve Všebořicích.
/ foceno: 7.10.2008
Po vystoupení posledních cestujících ve výstupní zastávce "Všebořice"
se vůz vydal jako manipulační jízda přes Úžín a Chabařovice do Zalužan,
kde svojí první provozní premiéru ukončil.
Manipulační jízda u zastávky Ocelárna. / foceno: 7.10.2008
A naše pocity? Skvělé!
I při manipulačních jízdách dbáme na informace. / foceno: 7.10.2008
Pozor! Připravujeme zvláštní sekci, která
nahradí tu současnou o Českých drahách. Proto Vás upozorňujeme na plánované
změny. V samostatné sekci budou k dispozici jízdní řády, fotografie z akcí,
kterých se vůz účastnil a další informace o autobuse Karosa C 734.00. Máte
se na co těšit!
Neoznačená fota poskytl Lukáš Laube.
Mrkněte se na pozvánku na akci!
Mrkněte se na převoz z Plzně!
Aktualizováno: 21.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009