Dopravní podnik města Ústí
nad Labem, a. s.
5. července - 8. července 2007
Už v noci na čtvrtek 5. července byly zahájeny práce na úpravě trakčního vedení na Předmostí. Druhá strategicky důležitá křižovatka totiž bude ještě důležitější. Ve výše uvedeném termínu probíhala instalace a zapojení trolejbusové tratě od Střekova. V rámci těchto prací byla jako první vyjmuta sjezdová výhybka ve směru od Dobětic a Krásného Března...
úterý 5. července 2007:
Celý den probíhala demontáž a instalace nového trolejového vedení.
Dopravu na místě řídili pouze pracovníci dopravního podniku. Opět byly v
provozu všechny provozované vozy DP, včetně traktoru Zetor, který pracovníkům
poskytoval trolejové vedení.
Na všech trolejbusových linkách byla zavedena náhradní autobusová doprava
s omezením některých pořadí. Například linku číslo 52 obvykle zajišťují
čtyři vozy, ale vzhledem k úspoře autobusů je v případě zavedení NAD počet
vozů snížen o jeden. Podle neověřených informací platí toto opatření
také na linkách číslo 51, 54, 55 a 56.
Kloubové autobusy jezdily na lince číslo 56. Konkrétně šlo o vozy evidenčního
čísla 374 a 375. Šokující bylo nasazení nízkopodlažního kloubového
autobusu na lince číslo 57. Jezdil zde vůz 702!
Takhle dopadlo trolejové vedení na Předmostí po odjezdu vozidel techniků DP
ve čtvrtek odpoledne...
pátek 6. července 2007:
V pátek byla situace obdobná. Kloubové autobusy opět jezdily na linkách 56
(s digitálním transparentem) a 57 (cedulový).
Celý den se převážně dopilovávala hrubá stavba trolejového vedení.
sobota 7. července 2007:
V sobotu už dopoledne pracovníci a technici dopravního podniku započali s
instalací pevných závěsů nově přeloženého či instalovaného trolejové
vedení. V průběhu dne tak definitivní podobu dostala sjezdová výhybka ze
směrů Střekov / Krásné Březno / Dobětice.
Poměrně nečekanou je instalace úsekového děliče, nazývaného též sekcí,
před křižovatkou Předmostí ve směru ze Střekova. Podle mého je toto opatření
nelogické, neboť v místě, kde se bude muset trolejbus rozjet, bude nutné
pedály uvolnit pro bezproblémový průjezd děličem.
Kuriozitou bylo nasazení vysokopodlažní Karosy na linku číslo 60, která je
v pravidelném trolejbusovém provozu obsluhována nízkopodlažními
trolejbusy. Kdepak máme slibovanou nízkopodlažnost?
neděle 8. července:
Poslední den autobusové výluky proběhl v pořádku. Dokončilo se trolejové
vedení na Předmostí, dokonce byla přeložena trolejové stopa Mírové náměstí
- Důlce více nad průjezdní profil trolejbusu. Během jedné
z mnoha kolizí zde došlo ke stržení trolejového převěsu, což mělo
za následek úplné přerušení trolejbusového provozu v centrální oblasti
města.
Definitivní podoba sjezdové výhybky vypadá na první pohled chaoticky, ale v
pondělí bylo vše v pořádku pojížděno.
Opět jsme pozapomněli na slibovanou nízkopodlažnost na lince 60...?
Po poledních zkušebních jízdách dvěma trolejbusy pak byl ve 20:25,
respektive ve 21:05, obnoven trolejbusový provoz po nové přeložené troleji
na Předmostí. Noční kurzy linky číslo 56 vyjely bez problému.
trolejové vedení k pondělku
9. července (a jindy):
Trolejové vedení je podle mého názoru lajdáctvím. Čtyři dny technikům
dopravního podniku nestačilo, aby trolejové vedení dokončili. Je tak tvořeno
řadou nedodělků...
Nespojené trolejové vedení na stopě z centra do Krásného Března, 7. července
2007
Nespojené trolejové vedení na stopě ze Střekova do centra, 8. července
2007
Nedodělek v plné kráse, 8. července 2007
Fakt se nedalo stihnout to spojit, 8. července 2007
Nicméně se shoduji s názorem odborníků, že lepší něco, než-li nic. Dá
se ale očekávat další víkendová výluka...
Aktualizováno: 24.12.2008
© Filip Vlček 2005 - 2009