Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a. s.

Nejnovější fotografie:

vseborice_1.jpg (67840 bytes)
foceno před lety
točna Všebořice a spoj linky 54

Nejnovější v sekci Ústí:
04.01.2009
Silvestr 2008 v MHD

24.12.2008

dočkali jste se nového vzhledu

Další zajímavé podstránky:
- Silvestr 2008 v MHD
- Trolejbusy na Střekov
- Oslavy 751 výročí města
- Pravopis v ústecké MHD
- Zatahující spoje 58 a 59
- Kauza ÚD versus DP
- Povodňový speciál 2006

Ústecké výluky:

mu_081114_11.jpg (91196 bytes)
foceno 14.11.2008
oprava trolejí v ulici Důlcích

- Kompletní seznam výluk
- MU V Rokli (27.11.2008)
- MU Důlce (14.11.2008)
- MU Autoškola (17.09.2008)

Odkazy k tématu:

www.dpmul.cz
internetové stránky DP

Trolejbusy zajišťují provoz na trolejbusových linkách č. 51 - 60 a 62, přičemž linky č. 58 a 59 jezdí jen ve špičkách dnů školního vyučování a linka č. 53 jezdí v pracovních dnech jen do 19:30, o víkendu nejezdí, ale zajišťuje v upravené trase denně noční provoz společně s linkou číslo 56.

Technické zázemí mají trolejbusy ve vozovně Všebořice. Provoz linek je od cca 4:30 do 23:00, v ostatních obdobích jezdí noční linky. Informace k nočnímu provozu je níže.

Vozový park čítá zhruba 65 vozidel s průměrným stářím zhruba 18 let. Typové označení vozidel se liší, obecné rozdělení vozů uvedené v tabulce níže slouží jen pro orientaci, nejde o přesné označení vozů:

evidenční čísla druh vozu počet poznámky
401 Škoda 14Tr 1  
501 - 555 Škoda 15Tr 45 (*)
556 - 560 Škoda 15TrM 5 (m)
561 - 566 Škoda 15TrM 6 (b)
601 - 603 Škoda 22Tr 3 (&)
604 - 609 Škoda 25Tr 6  
Celkový počet vozů ke konci roku 2008: 66  
* - číselná řada není vzhledem k dřívějšímu vyřazení vozů ucelená (nejsou vozy číslo 502, 509, 513, 514, 515, 525, 526, 529, 534 a 536)
(m) - vozy jsou vybaveny transparenty Metra Blansko
(b) - vozy jsou vybaveny transparenty Buse Blansko
(&) - vůz ev.č. 601 je prototypem, který DP následně odkoupil

Kompletní informace o vozovém parku jsou k dispozici na www.cnds.cz, v sekci Ústí nad Labem. 

revolucni.jpg (59922 bytes) posila_kabati_4.jpg (53205 bytes) citelis-vyjezd_2.jpg (53418 bytes)

Autobusy zajišťují provoz na linkách č. 2 - 26, přičemž linky č. 8, 16 a 21 - 25 nejsou v provozu a linky č. 7, 14 a 18 jezdí jen ve špičkách pracovních dnů. Zvláštní kapitolu tvoří linky č. 10, 20 a 30. Ty zajišťují provoz do lyžařského centra Telnice, do obce Adolfov, která je vhodná pro start cesty na kole a nebo mezi zoologickou zahradou, centrem města a Větruší.

Vozový park čítá okolo 70 vozů, z nichž 35 vozů jsou standardní Citybusy, 8 je kloubových Karos, 5 je nízkopodlažních kloubových a zbytek tvoří Karosy standardní délky. Autobusy jsou značeny rozmanitou nesouvislou číselnou řadou. Citybusy jsou značeny jako 11 - 45, kloubové autobusy mají 373 - 380, nízkopodlažní kloubové Irisbusy mají čísla 701 - 705, jediná zájezdová Karosa má číslo 270 a ostatní vozy mají čísla od 1 do 183 (samozřejmě neúplná řada).

Technické zázemí mají autobusy ve vozovně DP Předlice. Provoz linek je od cca 4:30 do 23:00, v ostatních obdobích jezdí noční linky. Informace k nočnímu provozu je níže.

posila_kabati_7.jpg (37092 bytes) chlumec_1.jpg (70524 bytes) spolchemie_2.jpg (50372 bytes) 

Intervaly jsou ve špičkách standardně 15 minut, v sedle 20 minut, v případě linek č. 4, 6, 9, 10, 14, 15, 19, 20 a 26 intervaly přizpůsobené poptávce (od 40 do 180 minut). Noční provoz je zajištěn ve zvláštních intervalech s odjezdy z přestupního bodu Divadlo linkami číslo 53, 56, 101 a 102. V provozu je též linka číslo 103, ale nejede přes centrální přestupní zastávku (více informací najdete v seznamu trolejbusových a autobusových linek). Na všech nočních spojích je navíc od října 2008 v době od 0:00 do 4:00 zaveden nástup předními dveřmi. Odjezdy většiny linek (č. 53, 56, 101 a 102) jsou:

23 | 05 40
00 | 50
01 | 50
02 |
03 | 30
04 | 04 24


Rozjezdu ve 23:05 se účastní i denní linky 57 směr Staré Předlice, 60 směr obě konečné, 3 směr Koštov konečná, 11 směr obě konečné a 13 směr obě konečné. V 0:50 je zajištěn přestup bez linky 53 směr Severní Terasa, přestup probíhá již na Mírovém náměstí.


Aktualizace dne: 04.01.2009
© Filip Vlček 2005 - 2009